၁။
ညက ပကတိ အနက္ေရာင္ သန္းေနသည္။ ေကာင္းကင္ဆီမွာ ေမ်ာလြင့္ေနေသာ တိမ္တိုက္ တစ္ခုတေလ မရွိ။ တကယ္ဆို တစ္ျခမ္း ဖဲ့ေႁခြ ထားသည့္ လတစ္စင္း နံေဘးမွာ တိမ္မွ်င္ တစ္ခုတေလ ယီးေလး ခိုေပးဖို႔ေတာ့ ေကာင္းရဲ႕။ ထို႔ေနာက္ ကြၽန္မ အေတြး အတြက္ အျပံဳးေတြ တြန္႔ေၾကသြားသည္။ အင္းေလ...။ ေကာင္းကင္ ဆိုတာမ်ဳိးကိုပင္ တစ္ခါတစ္ရံ တိမ္တိုက္မဲ့ တတ္လိမ့္မည္ဟု ကြၽန္မ ဘယ္တုန္းကမွ မေတြးခဲ့ ဖူးပါ။ ေျခာက္ေသြ႕ေသာ ေလက ျပတင္း၀ရွိ အ၀ါႏုေရာင္ ခန္းဆီး ထံုးကေလးကို ဘယ္ညာ ယိမ္းႏြဲ႕ ခါေစသည္။ စာၾကည့္စားပြဲဟု သတ္မွတ္ ခံထားရျငား စာအုပ္တစ္အုပ္ တေလ မရွိေသာ ကြၽန္းစားပြဲေလး ေပၚမွ စားပြဲတင္ ပန္းအိုးကေလး။ အနည္းငယ္ ညိႇဳးေရာ္ခ်င္ဟန္ ရွိေသာ အ၀ါႏုေရာင္ ႏွင္းဆီ ပြင့္ကေလးကို ျမင္ရေတာ့ ႐ုတ္တရက္ လိႈက္ဟာ သြားျပန္သည္။ ပူေလာင္ေသာ ေလက ေအးစက္စြာပင္ တိုးေ၀ွ႔ရင္း ႏွင္းဆီ၏ ပြင့္ခ်ပ္မ်ားကို သိသိသာသာ ဆြဲကိုင္ ယမ္းေနသည္။ ေျခာက္ ေသြ႕အက္ ကြဲေနေသာ အာေခါင္ တခ်ဳိ႕ကို က်ိန္ဆဲ ပစ္လိုက္ေသာ္လည္း လည္ေခ်ာင္း၀တြင္သာ စိမ့္၀င္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။
'Je ne veux pas travailler...
Je ne veux pas déjeuner...
Je veux seulement l'oublier...
Et puis je fume...'
ကြၽတ္...။ အဓိပၸာယ္ မရွိလိုက္တာ။ Pink Martini ၏ သီခ်င္းသံက သည္ေန႔မွ အေတာ္ေလးကို ခါးသက္စရာ။ မိန္းမ တစ္ေယာက္က အလုပ္ မလုပ္ခ်င္ေတာ့ ေလာက္ေအာင္၊ အစား မစားခ်င္ေတာ့ ေလာက္ေအာင္ထိ ျဖစ္သြားရ သတဲ့လားကြယ္။ တစ္စံုတစ္ခုကို ေမ့ေဖ်ာက္ဖို႔ အတြက္ သီခ်င္းထဲကလို ဖြာ႐ိႈက္စရာ စီးကရက္ တစ္တိုတေလ ရွိလွ်င္ေတာ့ ေကာင္းသား။ နားေထာင္ေနက် ျပင္သစ္ သီခ်င္းက ဘာလို႔မ်ား သည္ည အတြက္မွ ကြက္တိ ေသသပ္စြာ ထြက္အံ လာရသတဲ့လဲ။
ၾကည့္စမ္း...။ ကြၽန္မကိုယ္တိုင္ သတိ မထားမိခင္မွာပဲ အလြတ္ရေနေသာ စာသားေလးကို ညည္းမိၿပီးသြားၿပီ။ ထို႔ေနာက္ ဘယ္ဘက္ရင္ အံုေအာက္ဆီက ညင္သာေသာ ဆို႔နင့္မႈ တစ္ခု။ စၾက၀ဠာထဲ အၾကာႀကီး လြင့္ေမ်ာၿပီးေတာ့မွ ႐ုတ္တရက္ သတိရသြား သူလို ကြၽန္မခႏၶာ ဆတ္ခနဲ တုန္သြားသည္။ ထို႔ေနာက္ အက္ကြဲစြာပင္ ရယ္ေမာ ဟန္ျပင္မိသည္။
ရယ္ေမာရင္းႏွင့္ မ်က္ရည္က် သြားေသာ ကြၽန္မျဖစ္အင္ကို ေမာင္ျမင္လွ်င္ေတာ့ အရင္ကလို ေကာက္ခ်က္ဆြဲဦးမည္လား။
“လင္းဟာ ဆန္႔က်င္ဘက္ေတြခ်ည္း ေပါင္းစည္းထားတဲ့ နားလည္ရ ခက္တဲ့ မိန္းမ” လို႔ေလ။
၂။
အျပာရင့္ေရာင္ မျပယ္လြင့္ ေသးသည့္ ေကာင္းကင္ တစ္ခု၏ ေအာက္မွာ ေမာင္ႏွင့္ကြၽန္မ တြဲ၍ ရွိေနႏိုင္ေသးသည္ဟု ေယာင္၍ပင္ မေတြးမိ ဖူးေခ်။ ေတြ႕မည့္ေတြ႕ေတာ့လည္း တစ္ကိုယ္လံုး ႏြမ္းလ် ေၾကကြဲေလာက္ေအာင္ထိ ကြၽန္မ ေမာင့္ကို လြမ္းဆြတ္ ေနမိေၾကာင္း အထိတ္တလန္႔ လက္ခံ လိုက္ရျပန္သည္။
Alliance Frangaise မွာ ကြၽန္မ ျပင္သစ္စာ သင္ေနမွန္း ေမာင့္ကို ဘယ္သူက သတင္းေပး လိုက္ပါလိမ့္။ ထို႔ေနာက္ ထိုအေတြး အတြက္ ရွက္ရြံ႕အားငယ္မိသြားသည္။ ေမာင္ ပါရီက ျပန္လာတာ မၾကာေလာက္ေသး။ ငါးႀကိမ္ေျမာက္ ျပင္သစ္ အလွႏွင့္ ဂီတညပြဲမွာ ကြၽန္မ သူငယ္ခ်င္း ေတြ၏ဆိုဟန္ကို အားေပးဖို႔ လာခဲ့စဥ္ အျပာႏု ေရာင္ရွပ္ကို ေသသပ္ စနစ္က်စြာ ၀တ္ဆင္ထားခဲ့ ေသာ ေမာင့္ကို Alliance ျမက္ခင္းျပင္မွာ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ဆံုေတြ႕လိုက္ရသည္။
'Bonsoir, Lynn...'
ထု႐ိုက္ခ်င္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ပင္ ေမာင့္ႏႈတ္ဆက္သံက တည္ၿငိမ္လြန္းလွသည္။ အနည္းဆံုးေတာ့ သည္ေနရာမွာ ကြၽန္မကို ေတြ႕ရလိမ့္မည္ဟုလို႔ ေမာင္ ေမွ်ာ္လင့္ မထားသင့္ ဘူး။ မဂၤလာရွိေသာ ညေနခင္းတဲ့ေလ။ အင္း... ေမာင့္ႏႈတ္ဆက္သံေတြဆီမွာ သေရာ္သံေတြမ်ား စြက္ေနဦးမလား။ ေမာင့္ႏႈတ္ခမ္းေတြကေတာ့ ေသသပ္ ပိရိေနသား။
သည္ေန႔သည္ခ်ိန္ထိ ကြၽန္မ ေမာင့္ကို အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုဖို႔ မစြမ္းႏိုင္ေသးေၾကာင္း နားလည္ လိုက္ရသည္။ ကြၽန္မကိုသာ အၿပီးသတ္ ဖန္တီး ၿပီးသား စာအုပ္ တစ္အုပ္လို ေမာင္ ဖတ္႐ႈျပႏိုင္ခဲ့တာပဲ မဟုတ္လား။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အျပစ္တင္ဖို႔ ႀကိဳးစားရင္း ႏႈတ္ခမ္းေတြ ေသြ႕ေျခာက္သြားသည္ကို မြန္းက်ပ္စြာပင္ ရိပ္မိျပန္သည္။
“မင္း ဘြဲ႕ရၿပီးေလာက္ၿပီေပါ့”
“Non...”
ေမာင့္မ်က္ႏွာမွာ အံ့ၾသရိပ္ တစ္ခုႏွင့္ အမ်ဳိး အမည္ မသိႏိုင္ေသာ ေနာက္ထပ္ လွစ္ဟမႈ တစ္ခု ျဖတ္ေျပးသြားသည္။
“ကြၽန္မ ေဟာက္ဆာဂ်င္ ဘ၀ပဲ ရွိပါေသးတယ္”
ေျပာမည္ “ဒါနဲ႔ ဒီပြဲမွာ မင္း ၀င္မဆိုဘူးလား”
ၾကည့္ပါဦး။ စကား လႊဲတတ္သည့္ ေနရာမွာလည္း ေမာင္က ထူးျခားစြာ ေျပာင္းလဲ မသြားပါ။
“ဆိုသား...၊ အေရြး မခံရပါဘူး”
ကြၽန္မ သီခ်င္းႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ အလြန္ ၀ါသနာႀကီးေၾကာင္း ေမာင္ အသိဆံုး ျဖစ္ပါလိမ့္ မည္။ ေမာင္ကိုယ္တိုင္ ကြၽန္မႏွင့္ ဂီတ သံစဥ္ေတြ ခြဲမရေအာင္ ေပါင္းစည္းဖူးသည္ အထိ ပံုသြင္းခဲ့ တာပဲ မဟုတ္လား။
“ဘာသီခ်င္းဆိုတာလဲ”
“Christophe Maé &JU On S'attache”
အနည္းငယ္ ရွတေသာ ေမာင့္ရယ္ေမာသံ ေအာက္မွာပင္ ကြၽန္မ လိပ္ျပာေတြ ထပ္မလံုခ်င္ေတာ့။ ေမာင္က စကားေတြ ေဖာင္ဖြဲ႕ေျပာေနႏိုင္ ေပမယ့္ ကြၽန္မက ဟန္ေဆာင္ ေကာင္းသူ မဟုတ္ပါ။ ကြၽန္မ မ်က္လံုးအိမ္ေတြ မစိုစြတ္ခင္ ပြဲျမန္ျမန္ စဖို႔လိုသည္။
“On S'attache... ... မင္း အဲဒီ သီခ်င္းကို ဘာလို႔ ေရြးခ်ယ္ျဖစ္တာလဲ”
ပြဲမစေသး၍ မြန္းက်ပ္ ေနပံုရေသာ ကြၽန္မ စိတ္ကို သူ အရိပ္မဖမ္းမိႏိုင္ဖို႔ေတာ့ အလ်င္အျမန္ ဖံုးကြယ္လိုက္ရပါသည္။ တစ္စံုတစ္ေယာက္ႏွင့္ တြယ္ၿငိဖူးမိေသာ အခါ အႏုတ္ရ ခက္ေသာ ႀကိဳး မ်ားအေၾကာင္း ေမာင္ သိခ်င္ လိမ့္မည္ ဆိုလွ်င္ေတာ့ ကြၽန္မ အတၱေတြ ခ၀ါခ်ၿပီး “ေမာင့္ကိုလြမ္း လို႔”ဟု ေျဖမိသြားမွာ။ သို႔ေသာ္ ေမာင့္မ်က္၀န္း ေတြဆီမွာ ဘာအရိပ္အေယာင္မွ ခိုတြယ္ မသြားပါ။
“ဒါနဲ႔ ပါရီမွာ ေနရတာ ဘယ္လိုေနလဲ ကိုအာကာ”
“ေမာင္”ဟု ေရရြတ္မိသြားမွာ စိုး၍ သတိ အေနအထားျဖင့္ ဖြင့္ဟျဖစ္ေသာ စကားသံမွာ အဖ်ားခတ္ တုန္ယင္မႈေတြ စြက္သြားေသးသည္။ ၾကည့္ပါဦး။ ၾကည့္ပါဦး...။ လင္းက ခုထိ သ႐ုပ္မေဆာင္တတ္ေသးဘူး ေမာင္။
“ေဖေဖရွိေတာ့ အဆင္ေျပပါတယ္။ ပါရီက အရမ္းလွတယ္။ ကိုယ္သိပ္ခ်စ္တဲ့ ဂႏၴ၀င္ပန္းခ်ီ ကားေတြလည္း ရွိတယ္။ အလြန္ စိတ္ကူးယဥ္လို႔ ေကာင္းတဲ့ ေကာ္ဖီဆိုင္ေတြလည္း ေပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ကိုယ့္ေဖေဖ အလုပ္လုပ္တဲ့ ေရနံ ကုမၸဏီႀကီးမွာပဲ ကိုယ္အလုပ္ရတယ္။ ပါရီကို ေရာက္မွ ကိုယ္ ဓာတ္ပံုၿပိဳင္ပြဲေတြ ၀င္ျဖစ္ေသးတယ္”
ျပင္သစ္ႏိုင္ငံ အေၾကာင္း၊ ျပင္သစ္ လူမ်ဳိးႏွင့္ အႏုပညာ အေၾကာင္းေတြ ေျပာတိုင္း ေမာင့္မ်က္လံုးေလးေတြပါ အေရာင္ေတြ ရႊန္းစို သြားတတ္တာ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ေျခာက္ႏွစ္ကလိုမ်ဳိး ဘာတစ္ခုမွ မေျပာင္းလဲေသး။ ျပင္သစ္ယဥ္ ေက်းမႈ၊ ဘာသာစကားေလးေတြႏွင့္ ရင္းႏွီး ခ်စ္ခင္စြာ အခ်ိတ္အဆက္ မိေစခဲ့ ေသာ ေမာင္တစ္ေယာက္ ဓာတ္ပံုေတြႏွင့္ အသက္ ၀င္ဆဲျဖစ္သည္ကို သိရေတာ့ အလိုလို ေပ်ာ္ရႊင္သြားမိျပန္သည္။ ကြၽန္မကေတာ့ ေမာင္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ခံစားခ်က္ တစ္ခုတေလ ေလ်ာ့က်သြားျခင္း မရွိေသး။
“ေဟး... လင္း ငါတို႔ႏွစ္ေယာက္ကို အားေပးဦး”
ေၾသာ္... ပြဲစေတာ့မွာပါလား။ သီတာႏွင့္ ေအးသက္ကို လက္ေ၀ွ႔ယမ္း ျပလိုက္ေတာ့ သူမတို႔ ႏွစ္ေယာက္လံုး ေမာင့္ကို မ်က္ေမွာင့္ၾကဳတ္ၾကည့္ၿပီး ကြၽန္မအား ပခံုးတြန္႔ျပတာ လွမ္းျမင္လိုက္သည္။ ပတ္၀န္းက်င္သည္ မီးေရာင္မ်ားေၾကာင့္ ထိန္လင္းေနသည္။
“လင္း ေရွ႕ကို သြားလိုက္ဦးမယ္ ကိုအာကာ”
၀ါေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ မီးေရာင္ေအာက္မွာ ေမာင္ျပံဳးလိုက္ပံုက အလိုလို နာက်င္စရာ ေကာင္းျပန္သည္။
“လင္း...”
ကြၽန္မ ညာဘက္ေျခ လွမ္းလုဆဲဆဲ တြန္႔ဆုတ္သြားရသည္။
“မနက္ျဖန္ညေန သည္ကို လာေပးပါလား”
ေမာင္က ကြၽန္မကို ေတာင္းဆိုသည္ေပါ့ေလ။ ေျခာက္ႏွစ္တာ အတြက္ အနည္းငယ္ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းစြာ ေတာင္းဆိုဖူးတာ သည္တစ္ႀကိမ္တည္းရယ္။ ကြၽန္မ ေခါင္းညိတ္မိလိုက္သလား၊ ေခါင္းခါမိလိုက္သလား...။ ကိုယ္တိုင္ ေ၀ခြဲမရစဥ္မွာပင္ ေမာင္ကStage ႏွင့္နီးမည့္ ထိုင္ခံုေတြဆီ ဦးတည္၍ ေလွ်ာက္ လွမ္းသြားသည္။ ေမာင္ ကြၽန္မ အေျဖကို ေစာင့္မသြားျပန္ဘူး။
'Flu revoir, lynn, à clemain!
အလ်င္စလို ႏႈတ္ဆက္သြားေသာ ေမာင့္စကားသံကို အမိအရ အသံဖမ္း လိုက္ရင္းက ကြၽန္မနား ေ၀့၀ဲသြားေသာ ေမာင့္ကိုယ္သင္းရနံ႔ကို မိန္းေမာစြာ ႐ိႈက္ မိျပန္သည္။ ဘာျဖစ္လို႔မ်ား ႏွာ၀က သိခြင့္ရတဲ့ အာ႐ံု တစ္ခုက ႏွလံုးအိမ္ကို ျပင္းျပစြာတုန္ခါေစသလဲ ေမာင္ရယ္။
၃။
မနက္ျဖန္ ကြၽန္မ ေမာင့္ကို ထပ္ျမင္ရဦးမည္။ ထိုအေတြးေၾကာင့္ မြန္းက်ပ္မႈက ေနရာ ယူလာျပန္သည္။ နာရီ လက္တံက ႏွစ္ခ်က္ခြဲမွာ တန္႔ေနၿပီး အ၀ါႏုေရာင္ ခန္းဆီးထံုးေလး ယိမ္းခါေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ညာဘက္လက္မွ တင္းက်ပ္စြာ ဆုပ္ကိုင္ထားေသာ ေကာ္ဖီခြက္။ ေၾသာ္... ကြၽန္မ သည္ေန႔ညေနခင္း အေၾကာင္း ေတြးရင္းႏွင့္က ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ ေဖ်ာ္ေသာက္မိ ၿပီးၿပီေပါ့ေလ။
ခြက္ထဲမွာ ေကာ္ဖီႏွစ္ငံုစာ က်န္ေသးသည္။ ေမာင့္ကို တမ္းတေနမိတာ ေကာ္ဖီေဖ်ာ္လို႔ ေဖ်ာ္မိမွန္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတိ မထားမိေလာက္ေအာင္ထိ ကြၽန္မ ေၾကာင္သြားျပန္ၿပီ။ ေမာင့္သံပတ္ေတြ ဘယ္ေသာ အခါမွ ေျဖေလ်ာ့ႏိုင္ မွာတဲ့လဲ။ ထို႔ ေနာက္ အိပ္ရာ ေခါင္းရင္းေဘး ၿငိမ္သက္ေနသည့္ ဂစ္တာကို ေယာင္ယမ္း ဆြဲယူမိျပန္ေတာ့ ေမာင့္အသံကို ၾကားရျပန္သည္။
ခုတင္ေဘးက စာအုပ္စင္ကို ျမင္ေယာင္မိေတာ့ ဂစ္တာကို လႊတ္ခ်ခ်င္ စိတ္ေပါက္သြားသည္။ အလုပ္သင္ ဆရာ၀န္ ဘ၀ ေရာက္ျပန္ေတာ့လည္း စာေတြႏွင့္ ကင္းကြာခြင့္ မရေသး။ မနက္ ရွစ္နာရီမွ ပြင့္အံတတ္ေသာ ကြၽန္မ ျပင္ၿပီးမွ ႏႈတ္ခမ္းေတြကို တင္းက်ပ္ေနေအာင္ ေစ့လိုက္ရသည္။ ေမာင္သိဖို႔မွ မလိုဘဲ။ ႐ုတ္တရက္ ေမာင့္အတၱေကာက္ ေၾကာင္းေတြကို ေျပးျမင္ေယာင္မိသြားေတာ့ ကြၽန္မ တစ္ကိုယ္လံုး ႏံုးေခြေဖ်ာ့ေတာ့ သြားရျပန္ သည္။ ကြၽန္မက ေမာင္ပံုသြင္းခဲ့သလို ႏူးညံ့စြာပဲ ႐ုပ္လံုး ေပၚလာခဲ့ပါသည္။ တကၠသိုလ္၀င္တန္း စာေမးပြဲကို အခ်ဳပ္အေႏွာင္မဲ့စြာ အမွတ္ေကာင္း ေကာင္းႏွင့္ ေအာင္ခဲ့တာ ေမာင့္ေက်းဇူးေတြ မဟုတ္လားကြယ္။ ကြၽန္မကို အမ်ားထက္ထူး ခြၽန္ေစခ်င္သည့္ ေမာင့္သြန္သင္မႈေတြ ေအာက္မွာ ကြၽန္မ ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါရဲ႕ ေမာင္။ ဒါေပမယ့္...။
မ်က္လံုးေတြ၊ ညႏွစ္နာရီ ထိုးမွ ခင္းျဖစ္ေသာ ကြၽန္မ ေက်ာေတြကို အလုပ္သင္ ျဖစ္လာေတာ့မွ စြန္႔လႊတ္ျဖစ္ရေၾကာင္း ေမာင့္ကို ေျပာျပရဦးမည္ ေလ။
ကြၽန္မက ေမာင္ျဖစ္ေစခ်င္သလို ျဖစ္လာတာေတြထက္ အလိုလို ဆန္႔က်င္ မိသြားတာမ်ား ေနခဲ့သည္ပဲ။ အိပ္ေရးပ်က္ခံၿပီး ေက်ာင္းစာသင္ ခ်ိန္တခ်ဳိ႕ကို ဖ်က္ၿပီးမွ မြန္းက်ပ္မႈေတြကို ကဗ်ာေတြ၊ ၀တၳဳေတြ အျဖစ္ အသြင္ ေျပာင္းခဲ့တာေတြ၊ ေယာက်္ားေလးေတြလို လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္တတ္သည့္ အက်င့္ မေပ်ာက္ႏိုင္ေသးတာေတြ။ ေနာက္ၿပီး ေမာင္ ကြၽန္မ ဆရာျဖစ္ခဲ့တုန္းက တင္းတင္း ေစ့ထားဖူးသည့္ ခိုင္ျမဲေသာ ေမာင့္ႏႈတ္ခမ္းေတြကို သတိရမိတာေတြ...။ အင္း...။
ကြၽန္မ တတိယအမ္ဘီတက္ေနစဥ္မွာပဲ ကြၽန္မနဲ႔ မုိင္ေပါင္းမ်ားစြာေ၀းတဲ့ေနရာဆီ ေမာင္ ထြက္ခြာသြားခ်ိန္မွာ...။
“အား...”
ကြၽတ္...။ ဂစ္တာ စတီးခါစကလို နံပါတ္ တစ္ႀကိဳး ျပတ္ေတာက္သြားခဲ့ၿပီ ေမာင္။ အနည္းငယ္ စပ္ဖ်ဥ္းဖ်ဥ္း ႏိုင္သြားသည့္ ညာဘက္ ပါးျပင္ ဆီမွာ ေသြးအနည္းငယ္ စို႔ေနၿပီပဲ။ ျပတ္သြား သည့္ႀကိဳးက ညာဘက္ပါးကို လာေရာက္ထိစင္ တာပဲျဖစ္သည္။
ပါးျပင္မွ ေသြးစို႔သြားေသာ ဒဏ္ရာက မနာ က်င္ဘဲ ဘယ္ဘက္ရင္အံုေအာက္က စူးနင့္သြား ျပန္သည္။ စားပြဲေပၚမွ ဘီတာဒင္းဘူးေလးကို ဆြဲယူလိုက္ေတာ့မွ ေဆးကုန္ေနမွန္း သိရသည္။
သည္ညေတာ့ အနည္းငယ္ ေခါင္းမာစြာပဲ ေသြးစို႔ေနသည့္ ပါးျပင္ကို ေခါင္းအံုးႏွင့္ ထိကပ္ ပစ္လိုက္မိၿပီေပါ့ ေမာင္...။
၄။
Alliance ကို ကြၽန္မ ေရာက္သြားေတာ့ ေလးနာရီ ထိုးေနၿပီျဖစ္သည္။ အမွန္ေတာ့ ကြၽန္မ သင္တန္း ဆင္းခ်ိန္က ေလးနာရီခြဲ အတန္း။ ေမာင္က ကြၽန္မ သင္တန္း မၿပီးေသးတာ သိခ်င္မွသိမည္။ ထို႔ေနာက္ Canteen တြင္ ကြၽန္မ ၀င္ထိုင္ျဖစ္လိုက္သည္။ တနဂၤေႏြေန႔မို႔ Canteen ပိတ္ေလေတာ့ တစ္ဦးတည္း ထိုင္ေနေသာ ကြၽန္မကို ေက်ာင္း သားတခ်ဳိ႕ ကြက္ၾကည့္ကြက္ၾကည့္ လုပ္သြားၾက သည္။ ကြၽန္မ Canteenည မွာရွိေနသည္ကို သီတာႏွင့္ ေအးသက္ ျမင္သြား၍ မျဖစ္။ ခဏေနလွ်င္ ေလး နာရီခြဲ အတန္းစလိမ့္မည္။
''Bonjour"
“ဗုေဒၶါ”
ကြၽန္မ အလန္႔တၾကား ေရရြတ္မိသြားေတာ့ ေမာင္က ရယ္မလိုျပင္ၿပီးမွ တည္လိုက္ျပန္သည္။ ေမာင္က အဲဒီလို ခံစားမႈ ႏွစ္မ်ဳိးႏွင့္ အျမဲလိုလို သ႐ုပ္ေဆာင္တတ္တာပါလား။ ေမာင္က အနည္းငယ္ သတိကပ္ေသာ အေနအထားမ်ဳိးျဖင့္ ကြၽန္မေရွ႕မွ ထိုင္ခံုကိုဆြဲကာ ထိုင္လိုက္သည္။ ေမာင္ ကြၽန္မ ေဘးမွာ မထိုင္ဘူး။ ထိုအသိေၾကာင့္ ၀မ္းနည္း သိမ္ငယ္ရေပမယ့္ ေမာင့္ကိုယ္နံ႔ ခ်ဳိအီအီေၾကာင့္ လိႈက္ေမာ တုန္ရီရျပန္သည္။
“လင္းကို ဘာေျပာမလို႔လဲ ကိုအာကာ”
လုပ္ျပန္ပါၿပီ။ ကြၽန္မ စကားေတြက ဘယ္လိုမွ နား၀င္ခ်ဳိစရာ မေကာင္းပါလားကြယ္။ ကြၽန္မ မ်က္၀န္းေတြထဲ စူးစိုက္ၾကည့္လိုက္သည့္ ေမာင့္ မ်က္လံုးေတြဆီမွာ အရိပ္တစ္ခု တြဲခိုသြားသည္။ ထိုအရိပ္ကို ကြၽန္မသိသည္။ ထိုအရိပ္က ကြၽန္မႏွင့္ လံုး၀ မစိမ္းသည့္ ေမာင့္အတၱပဲ ျဖစ္သည္။
“ကိုယ္မင္းကို ေျပာစရာ ရွိတာထက္ မင္း ကိုယ့္ကို ေျဖရွင္းခ်င္လိမ့္မယ္ ထင္လို႕ ကိုယ္ခ်ိန္း ေပးခဲ့တာေနာ္လင္း”
အလို ဘုရားေရ။ ဘာေျဖရွင္းခ်က္တဲ့လဲ။ ေျဖရွင္းရေလာက္ေအာင္ ဘယ္အရာေတြက အဆင္သင့္ လြဲမွား သြားၿပီးခဲ့လို႔လဲ။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္မ ႏွလံုးအိမ္က အလိုလို ေပ်ာ့ေခြ ယိုင္လဲသြားျပန္ သည္။ ေမာင္က ကြၽန္မရဲ႕ ဂိုက္ဒ္ဆရာ မဟုတ္လားကြယ္။ တကယ္ေတာ့ ပံုသြင္း ခံရဖူးေသာ ေန႕ရက္ေတြ ခမ္းနားစြာ ျဖစ္တည္ခဲ့သည့္ အတြက္ ေမာင့္ကို ကြၽန္မ ေက်းဇူးတင္ရမည္ေလ။
ဆ႔ိုနင့္ အက္ကြဲမႈကို ခ်ဳပ္တည္းရင္းက မ်က္ရည္ လည္ခ်င္လာသည္။ ကြၽန္မ ေျပာျပရေတာ့မွာေပါ့။ ကြၽန္မကို အသိမေပးဘဲ ပါရီကို ထြက္သြား ခဲ့ဖူးတဲ့ ေမာင့္ကို ဘာတစ္ခုမွ အျပစ္ မတင္မိေအာင္ေတာ့ ကြၽန္မ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ပါတယ္ေလ။
“ေမာင္”
အို သြားၿပီ။ ကြၽန္မ ေၾကာင္ျပန္ပါၿပီ။ ေမာင့္ ခႏၶာကိုယ္ ဆတ္ခနဲ တင္းသြားတာကို ျမင္ေတာ့ ၫြတ္ႏူးေပ်ာ့ေခြခ်င္သည့္ စိတ္ေတြ အနည္းငယ္ အမ္းသြားသည္။ ကြၽန္မႏႈတ္ခမ္းက ကိုယ့္ထက္ ၅ ႏွစ္ခန္႔ႀကီးေသာ ရည္းစားေဟာင္းကို “ေမာင္” ဟုေခၚသတဲ့။ ေမာင္ ကြၽန္မကို ၾကည့္မေနဘဲ ဗလာ က်င္းထားေသာ စားပြဲကိုသာ စူးစိုက္၍ ၾကည့္ေနသည္။ ထို႔ေနာက္...
“မင္း ႐ူးေနလား”
ေနပါေစေတာ့ကြယ္။ ေမာင္ အထင္ေသး လွ်င္လည္း ရွိေစေတာ့။ ေမာင္ ေျပာသလို ကြၽန္မ ဘက္က ထုေခ်ျပရေတာ့မည္ မဟုတ္လား။ ထားပါစို႔။ ကြၽန္မ ထုေခ်ခ်က္ အတြက္ ေမာင္ ေနာင္တရိပ္ေလး တြဲခိုသြားသည္ ဆိုဦးေတာ့။ ကြၽန္မ ကႀကိဳးပ်က္ခဲ့တာ တန္ပါၿပီေလ။
“ေမာင္ ကြၽန္မနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ခံစားမႈ တစ္ခု တေလ မရွိေတာ့ဘူးတဲ့လား”
“ထင္တာပဲ“
''Pourquoi''
ကြၽန္မက ဘာျဖစ္လို႔လဲ ေမးလိုက္ေသာ္လည္း ေမာင့္ႏႈတ္ခမ္းေတြ တြန္႕ေၾက သြားတာကိုသာ အေျဖတစ္ခု အျဖစ္ ပိုင္ဆိုင္လိုက္ရသည္။
“ေမာင္ဟာေလ တကယ္ေတာ့ ေမာင္ ပါရီကို ထြက္သြားခဲ့တာ မွားတယ္ သိလား“
“ဘာ”
ေမာင့္ေအာ္သံက အနည္းငယ္ တင္းမာသြား ၍ ေက်ာင္းသူ တခ်ဳိ႕ မသိမသာ အကဲခတ္သြား ၾကသည္။ ကြၽန္မ၏ ေမာင္က ေဒါသႀကီးဆဲပါပဲ။
“ငါ ဘယ္ေတာ့မွ မမွားဘူး။ အထူးသျဖင့္ မင္းလိုသစၥာ မရွိတဲ့ မိန္းမနဲ႔ ေ၀းကြာသြားရတဲ့ အတြက္ ငါ့ကိုယ္ငါ မွန္တယ္လို႔ ယူဆတယ္”
“ေနပါဦး ေမာင္ရဲ႕။ ဘာတစ္ခုမွစံုစမ္း မသြားဘဲ ကြၽန္မ အမွားလို႔ခ်ည္း သတ္မွတ္ခဲ့တာ ေမာင္ တရားသလား”
ေမာင့္မ်က္၀န္းေတြက ေစာေစာပိုင္းကႏွင့္ မတူဘဲ ခက္ထန္ေနသည္။ တဆိတ္ ေက်းဇူး ၿပီး...။
“မင္းက ငါကို ေက်ာရ႐ံုၾကံတာကိုး”
“ေမာင္က ေျပာင္းျပန္ေတြ ေျပာတတ္သားေနာ္”
“အမွန္ေတာ့ မာမီေျပာတာ အေစာကတည္းက ကိုယ္ လက္ခံခဲ့ဖို႔ ေကာင္းတယ္။ မင္းက ခ်စ္သူ အျဖစ္ေတာင္ လက္မတြဲသင့္တဲ့ မိန္းမဆိုတာ ကိုေလ”
'' Je ne compxends Pas ''
“မင္း တကယ္ နားမလည္တာလား။ လြန္ခဲ့တဲ့ ေလးႏွစ္ေက်ာ္က အဂၤါေန႔လယ္ခင္း တစ္ခုမွာ မင္းလက္မွတ္ တစ္ခုကို ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ ရဖို႔ တရား႐ံုးမွာ တစ္ေန႔လံုး ေငါင္ေနတဲ့ ကိုယ့္ျဖစ္အင္ကို မင္းျမင္ သြားခဲ့သလား”
“Non မဟုတ္ေသးဘူး ေမာင္ရဲ႕”
“ေအးေလ၊ မင္းက ေဆးေက်ာင္းသူ ျဖစ္ေနခဲ့ၿပီကိုး။ ဘယ္စြန္႔လႊတ္ ခ်င္ပါ့မလဲ။ မင္းဂုဏ္သိကၡာေတြ အတြက္ မင္း ကိုယ့္ကို ႐ိုက္ခ်ဳိးပစ္ခဲ့တယ္။ မာမီတို႔ သေဘာမတူတဲ့ၾကားက မင္းနဲ႔ ခြဲရမွာစိုးလို႔ လက္ထပ္ သြားခ်င္တဲ့ ကိုယ့္ဆႏၵေတြကို တစ္စစီဖဲ့ေျခြခဲ့တယ္။ အဲဒီေန႔က မင္း မလာဘူး။ မင္းဟာ သစၥာမရွိတဲ့မိန္းမ”
ကြၽန္မႏွင့္ေမာင္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို လြဲေခ်ာ္သြားခဲ့ၿပီ။ ကြၽန္မ ယံုၾကည္ ထားတာ ေမာင္က ကြၽန္မကို ေနာက္တစ္ေန႔ လာေတြ႕လိမ့္မည္ဟုသာ။ အမွန္ေတာ့။
“အမွန္ေတာ့ ေမာင္၊ အဲဒီေန႔က”
ကြၽန္မ ညာဘက္ေျခေထာက္နားမွ လုံခ်ည္စကို ဆြဲမည္ျပဳစဥ္မွာပင္။
“ေမာင္“
'' Sophie ''
အမ်ဳိးသမီး တစ္ေယာက္၏ ေမာင္ဟု တမ္းတလိုက္သံမွာ ျပင္သစ္သံ၀ဲ ေနေၾကာင္း အလ်င္အျမန္ နားလည္လိုက္သည္။
အို... ဘုရားေရ...။ သူမ...။
Sophie ဆိုတာ ကြၽန္မ၏ ျပင္သစ္ဆရာမ။
သူမက ရင္းႏွီး သြက္လက္စြာပင္ ကြၽန္မ နံေဘးက ခံုလြတ္မွာ ၀င္ထိုင္ လိုက္သည္။ ဘယ္လိုမွ ဆက္စပ္၍ မရသည္က ျပင္သစ္မက ျမန္မာအမ်ဳိးသား ကို ေမာင္ဟု ေခၚသတဲ့။ အင္း။ ကြၽန္မ နားၾကားလြဲတာျဖစ္မည္။
“ေမာင္၊ Je suis de'sole' ”
ဆရာမက ေမာင္ဟု ပီပီသသ ေခၚၿပီး တစ္စံုတစ္ခု အတြက္ ေတာင္းပန္ လိုက္တာျဖစ္မည္။ ထိုတစ္စံု တစ္ခုက ဘာလဲ။ ကြၽန္မ ေမာင္ေရွ႕မွာ ရွိေနျခင္း အတြက္တဲ့လား။
“မင္း ဒီမွာ Class ရွိတယ္ဆိုတာ ကိုယ့္ကို Sophie ေျပာျပတာ”
“သူက ဘာလို႕ ေမာင့္ကို”
“ေဟး... မင္း သူ႕ေရွ႕မွာ ကိုယ့္ကို အဲသလို မေခၚနဲ႔ေလ”
“ဘာလို႕လဲ”
ေမာင္ ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ ျပံဳးလိုက္သည္။ ေမာင့္အျပံဳးမွာ ရက္စက္မႈ တစ္ခု တြဲလဲခို ေနေၾကာင္း ကြၽန္မ ျမင္သည္။ မဟုတ္ႏိုင္ပါ။ ေမာင္က ပန္းႏုေရာင္ စာအိတ္ တစ္ခုအား ကြၽန္မဆီ ကမ္းေပးလိုက္သည္။ တဒိတ္ဒိတ္ ခုန္ေနေသာ ရင္ကို မသိက်ဳိးကြၽန္ျပဳရင္း တုန္ခါေနေသာ လက္ေတြ၏ လႈပ္ရွားမႈေနာက္... ေသသပ္ လွပေသာ ကတ္ေလးတစ္ခု။
“ေမာင္အာကာႏွင့္ မဆိုဖီေမဦး”
ဆိုဖီ.. ဆိုဖီက ကြၽန္မနံေဘးရွိ အမ်ဳိးသမီးေလ။ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္ၿပီး။ ထို႔ေနာက္ အေျခအေနကို ႐ုတ္ျခည္း နားလည္လိုက္ခ်ိန္ ဆရာမ၏ အျပံဳးႏွင့္ ထိပ္တိုက္ တိုးသြားသည္။
“ကိုယ္ ဆိုဖီ့ကို လက္ထပ္ဖို႔ အတြက္ ျမန္မာျပည္ကို ျပန္လာခဲ့တာေလ။ ဘယ္လိုလဲ၊ မင္းဆရာမရဲ႕ ျမန္မာ နာမည္က လွတယ္ မဟုတ္လား။ ကိုယ္တို႔ ေနာက္တစ္ပတ္ေလာက္ လက္ထပ္ၿပီးရင္ ပါရီကိုျပန္မယ္။ မင္းကိုဖိတ္ဖို႔ အတြက္ ခက္ခက္ခဲခဲ လိုက္ရွာစရာ မလိုဘဲ ကိုယ္ယံုထားခဲ့သလိုAlliance မွာ မင္းရွိေနတယ္”
“မဟုတ္ဘူးေလ။ မဟုတ္”
သတိထားဦးမွေပါ့။ ကြၽန္မ အမူအရာေတြ ပ်က္ယြင္းစ ျပဳၿပီ။ ထင့္။ ေၾကာင္ဦး မွာလားကြယ္။ ကြၽန္မက ေမာင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ေၾကာင္ျပရဦးမွာလဲ။
“ကိုယ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ ပါရီမွာ ကတည္းက ဆံုဖူးတာပါ။ သူက ျမန္မာျပည္ကို ခ်စ္သလို ကိုယ္ကလည္း ျပင္သစ္ေတြကို ခ်စ္တယ္”
“ဘာဆိုင္လို႔လဲ”
ဆို႔နင့္စြာ မ်ဳိသိပ္ထားေသာ ကြၽန္မလည္မ်ဳိ ေတြဆီ ေမာင့္အၾကည့္ မေရာက္ခဲ့ေခ်။ ေမာင္ ျပင္သစ္စာ သင္ယူခဲ့တာ ျပင္သစ္မ တစ္ေယာက္နဲ႔ လက္ထပ္ဖို႔ အတြက္လား။ ဒါအတြက္မ်ား အလြန္ လွပခက္ခဲသည့္ ဘာသာစကား တစ္ခုအတြက္ ေမာင့္သကၠရာဇ္ေတြကို ကုန္ဆံုးေစခဲ့ တာလား။
“ဆိုင္တယ္လင္း။ ေသခ်ာတာကေတာ့ သူ ကိုယ့္ကို ဘယ္တုန္းကမွ သစၥာ မေဖာက္ခဲ့ဘူး”
သြားၿပီ။ ကြၽန္မ ေမွ်ာ္လင့္ထားတာေတြ ဘာ တစ္ခုမွ အစရွာ မရေတာ့ ။ ေမာင္က ကြၽန္မကို သည္ေန႔လိုမ်ဳိး အေျခအေနနဲ႔ ၾကံဳရဖို႔ အခ်က္က်က် စီစဥ္ခဲ့တာပဲ။ ေမာင့္စီစဥ္မႈေတြ ဘယ္ေလာက္ထိ အံ၀င္ သြားခဲ့ သလဲဆိုရင္ ကြၽန္မႏႈတ္ခမ္းေတြ ပထမဆံုးအႀကိမ္ အျဖစ္ ဟန္ေဆာင္ေကာင္းစြာ ၫြတ္က်ဳိး သြားခဲ့ၿပီ။ ေမာင္ ကြၽန္မကို ေသသပ္စြာ ကလဲ့စား ေခ်လိုက္တာပါ။
“ေမာင္ ႏိုင္ပါတယ္”
ကြၽန္မ စကားေၾကာင့္ ေမာင့္အျပံဳးေတြမွာ အတၱေတြ ဖိတ္လွ်ံက်ကာ ပိုမို ေတာက္ပ သြားသည္။
''merci,Lynn...merci beaucoup''
ေက်းဇူးပဲ ဟု ေမာင္ ေျပာသတဲ့။ ခနဲ႔သံ အဆံုးမွာ ကြၽန္မဟာ ကြၽန္မ မဟုတ္ေတာ့ဘူး ေမာင္။ ႐ုတ္တရက္ ထရပ္လိုက္ေတာ့ ဆိုဖီက အျပစ္ကင္းစြာ ႏွစ္လိုဖြယ္ ျပံဳးျပသည္။ သည္အေျခ အေနေတြကို သူမ နားလည္ပံုမရေခ်။
''Lynn,a mercredi''
ေၾသာ္... ဗုဒၶဟူးေန႔မွာ လက္ထပ္ၾကမည္ ေပါ့။ သူမ ျပံဳးရႊင္စြာ ႏႈတ္ဆက္သည္။
''Au revoir, professeur''
ကြၽန္မ မ်က္ရည္ေတြ စို႔ခ်င္လာၿပီ။ ႏႈတ္ဆက္ရင္း ေျခေထာက္ကို သတိထားရန္ သူမ ကြၽန္မကို လွမ္းေျပာသည္။ ေမာင္က ျပင္သစ္လို သူမကို လွမ္းေမးလိုက္သည္။ ကြၽန္မ နားမလည္ေသာ ေ၀ါဟာရေတြ သက္၀င္ေနသည္။ ထို႔ေနာက္ အားတင္းရင္းက ျမက္ခင္းေပၚ ျဖတ္ေလွ်ာက္ဖို႔ ေျခလွမ္းေတြကို အသက္သြင္းလိုက္သည္။ ညာ ဘက္ေျခကို အရင္အားျပဳ... ထို႔ေနာက္ ဘယ္ ဘက္။ ထိန္းေလွ်ာက္ေနသည့္ၾကားက ညာဘက္ ေျခေထာက္ နစ္၀င္ သြားတာေၾကာင့္ ပိုမိုနာက်င္ ရသည္။
ျမက္ခင္းေပၚ ေရာက္ၿပီ။ ခုေန ကြၽန္မ ေျခေထာက္ေတြကို သူ စိတ္၀င္စားမွာ အေသအခ်ာေပါ့။ Taxi တစ္စီး အျမန ္ငွားႏိုင္ဖို႔ လမ္းေလွ်ာက္ ႏႈန္းကို ျမႇင့္တင္လိုက္သည္။
“ေဟး မင္းေျခေထာက္ ဘာျဖစ္ေနတာလဲ”
မ်က္၀န္းေတြ ေ၀၀ါးသြားေတာ့မွ မ်က္ရည္က်မွန္း သိရသည္။ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွ သူ႕ေအာ္ေမး လိုက္သံေၾကာင့္ တုန္ယင္သြားသည္။
“ေဟး လင္း ဘာျဖစ္တာလဲ၊ ကိုယ့္ကို ေျပာသြားဦး”
အသံ၏ ႏွိပ္စက္ျခင္းက ႀကီးမားလိုက္တာ။ တကၠစီေတြက သည္ညေနမွ ရွားရ သလားကြယ္။ ဘုရားေရ။ သူ ေျပးလိုက္လာၿပီ။ တကၠစီထိုး ဆိုက္ခ်ိန္ႏွင့္ သူေျပးလိုက္လာခ်ိန္ တိုက္ဆိုင္သြား သည္။ ဟင့္အင္း ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ တစ္စစီဖဲ့ ေျခြခံလိုက္ရတဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ဆီက ေနာက္ထပ္ ဘယ္လို အ႐ံႈးမ်ဳိးကိုမ်ား ေမွ်ာ္လင့္ထားလို႔လဲ ေမာင္။
အဂၤါ ေန႔လယ္ခင္း တရား႐ံုးကို အသြားမွာ ေျမာင္းထဲ ျပဳတ္က်သြားတဲ့ ညာဘက္ ေျခေထာက္ရဲ႕ ခြဲစိတ္မႈ အေၾကာင္း၊ နဂိုထက္ တိုသြားတဲ့ ေျခေထာက္အေၾကာင္း၊ ေနာက္ၿပီး ေက်ာင္းတစ္ႏွစ္ နားလိုက္ဖူးတဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ အေၾကာင္း စိုး စဥ္းမွ် သိမသြားခဲ့သူ အတြက္ ကြၽန္မ ရရွိလိုက္ သည္က ရက္စက္စြာ နင္းေျခခံရျခင္း တဲ့လား။
ေမာင့္ကိုေတာ့ ကံၾကမၼာ၏ အေႏွးျပကြက္ေတြ အေၾကာင္း တစ္ေန႕ေန႕မွ ႐ိုးစင္းစြာ သိေစခ်င္ ပါသည္။ အိပ္မက္ေတြကို တပ္မက္ဖူးသည့္၊ အိပ္မက္ေတြထဲ ႐ုန္းကန္ဖူးသည့္၊ အိပ္မက္ေတြထဲ ခမ္းနားစြာ ေပ်ာ္၀င္ဖူးသည့္ ကြၽန္မ။ အဲသည္အိပ္ မက္ေတြကိုပဲ ႏွေျမာတသစြာ စြန္႔လႊတ္ခဲ့ၿပီးၿပီ။
အိပ္မက္မွ ေ၀းကြယ္ျပယ္လြင့္ ခ်ိန္မွာေတာ့ နာက်င္ေနေသာ ႏွလံုးသားကို ကြၽန္မကိုယ္တိုင္ ဆြဲႏုတ္ပစ္ႏိုင္ခဲ့ ပါသည္။
လင္းစက္ႏြယ္
No comments:
Post a Comment