ကုိယ္ပိုင္သံစဥ္တိမ္တုိက္မ်ား…



ေဒါင္ဒင္လား၊ ဒင္ေဒါင္လား ခြဲျခား မရႏိုင္တဲ့ နာရီသံေတြ တဆိတ္ လြန္လြန္းေနၿပီ။
သည္အခ်ိန္မွာ ကိုယ္ဆုပ္ကိုင္ ထားရမယ့္ အရာက ေနာင္တလား၊ အမွန္ တရားလား ဆိုတာေတာင္ ခြဲျခား မသိေသးဘူး။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ျပတင္း ေပါက္ကေန လွမ္းဖမ္းဆြဲလို႔ မရေသးတဲ့ တိမ္တိုက္ေတြကို
ျမည္းစမ္း ၾကည့္ခ်င္တုန္းပဲ။ တိမ္ေတြေျပးေလ ကိုယ္ကလိုက္ေလ၊ တိမ္ေတြနဲ႔ကိုယ္ စိန္ေျပးတမ္း ကစား ေနမိတာ ၾကာခဲ့ေပါ့။ တိမ္ေတြ အေရာင္ ေျပာင္းတတ္သလို ကိုယ့္ရင္ခုန္သံ နရီေတြလည္း အျမဲတေစ ေျပာင္းတတ္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ တိမ္တိုက္ေတြ ဘယ္ေလာက္ေျပးေျပး ေကာင္းကင္ကေန လြတ္ေျမာက္ခြင့္ မရွိႏိုင္ဘူးေလ။

မိုးေတြ ထစ္ခ်ဳန္းေနတဲ့ ၾသဂုတ္လရဲ႕တစ္ခုေသာ ေန႔မွာ ကိုယ့္ရဲ႕အာေခါင္ျခစ္ ငိုသံနဲ႔ ေကာင္းကင္ႀကီးကို ပထမဆံုး အႀကိမ္ စိန္ေခၚ ပစ္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ ကိုယ္ငိုလို႔မ်ား တိမ္ေတြ ထက္ျခမ္းကြဲ သြားသလားေပါ့။ ေနာက္ၿပီး ညဘက္ေတြ မိသားစု ေလွ်ာက္လည္ျဖစ္တိုင္း တေရြ႕ေရြ႔ သြားေနတဲ့ ကားေလးေပၚကေန လမင္းႀကီးကို တိတ္တခိုး ေခ်ာင္းၾကည့္ရတယ္။ လမင္းႀကီးက ကိုယ္တို႔ေနာက္ လိုက္ေနခဲ့တယ္ ထင္ၿပီး ပုန္းမိ ခဲ့ၾကရျပန္တယ္။

တစ္ေန႔မွာေတာ့ လမင္းက ကိုယ့္ကို လိုက္ေနခဲ့တာ မဟုတ္မွန္း သိရလို႔ ကိုယ္ရင္ကြဲ သြားတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က စၿပီး ကိုယ့္ဘ၀ကို လမင္း အစားထိုး စိန္ေခၚလာသူက ပံုျပင္ စာအုပ္ေတြေလ။ ကိုယ့္ေမေမမွာ ခ်မ္းသာသမွ် ဆိုလို႔ စာအုပ္ေတြ ပဲရွိတာ။ အဲဒီတုန္းက ကိုယ့္ညီမနဲ႔ အတူ စာအုပ္ အငွားဆိုင္ ဖြင့္တမ္း ကစားခဲ့ၾကတယ္။ သူ႔ဆိုင္ ကိုယ္သြားငွား၊ ကိုယ့္ဆိုင္ သူလာငွားနဲ႔ေပါ့။

တကယ္တမ္း ကိုယ့္ရင္ခုန္သံဟာ ရသ စာေပပါလားလို႔ ျပက္ျပက္ထင္ထင္ ေပၚလြင္ေစတဲ့ ၀တၳဳေလးကိုေတာ့ ကိုယ္ ဘယ္ေတာ့မွ ေမ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆ႒မတန္း အရြယ္ ကေလး တစ္ေယာက္ရဲ႔ ရင္ဘတ္ထဲမွာ ပထမဆံုး အႀကိမ္ မိုးထစ္ခ်ဳန္း ရြာေစတဲ့ ၀တၳဳေလးေပါ့။ ဆရာမ မစႏၵာရဲ႔ ကြက္လပ္ကေလး ျဖည့္ေပးပါေလ။ အဲဒီ အခ်ိန္က စၿပီး ကိုယ္ဟာ ဆရာမရဲ႔ ၀တၳဳေတြကို သဲႀကီးမဲႀကီး ရွာဖတ္ခဲ့တယ္။ အမွန္ေတာ့ စာဖတ္ ၀ါသနာ ဆိုတာ ငယ္စဥ္ကတည္းက ပ်ဳိးေထာင္ ယူလာရတဲ့ ပန္းခင္းတစ္ခင္း မဟုတ္လား။

ကိုယ့္အဘြား စာေရးဆရာမႀကီးရဲ႕ ေသြးေတြ ကိုယ့္ဆီမွာ ကိန္းေအာင္း ေနလိမ့္မယ္လို႔ ေယာင္ လို႔ေတာင္ မေတြးမိခဲ့ဘူး။ အဘြားနဲ႔ အဘိုးက စလို႔ ပ်ဳိးေထာင္ လိုက္မိတဲ့ ပန္းခင္းဟာ ကိုယ့္လက္ ထက္မွာလည္း ပ်က္သုဥ္း မသြားပါဘူး။ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ စာေရး ဆရာမႀကီး ျဖစ္ခ်င္ လိုက္တာလို႔ တစ္ခါမွ စိတ္ကူး မယဥ္မိခဲ့ဘူး။

ေန႔ရက္ေတြ ေခါက္႐ိုးက်ဳိး ေသသပ္ မလိုနဲ႔ မႈန္၀ါး သြားတဲ့အခါ၊ အနာဂတ္ေတြ ပီျပင္ၾကည္ လင္ေတာ့မလိုနဲ႔ အနည္းငယ္ ျပတ္ရွ ကြဲအက္သြားတဲ့ အခါ ကိုယ္သိပ္ခ်စ္တဲ့ ရန္ကုန္ေျမကို ခြာၿပီး ၿမိဳ႕ႀကီး တစ္ၿမိဳ႕မွာ အေျခ ခ်ခဲ့ရတယ္။ ေလာကရဲ႕ မထင္မွတ္တဲ့ ျပတ္ေရြ႔ေၾကာင္းေတြေပါ့။

တစ္ခါတစ္ရံေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ျပတ္ေရြ႕ေၾကာင္း ေတြဟာ နာက်င္ဖြယ္ သံစဥ္ေတြနဲ႔ အတူ က်႐ႈံးေစ တတ္ၿပီး အဲဒီ ဒဏ္ရာေတြေၾကာင့္ပဲ ကိုယ့္အနာ ဂတ္ေတြ ပိုမိုပီျပင္ လာခဲ့ရတယ္။ ကိုယ္ဟာ ဒဏ္ရာေတြ ျပည့္ႏွက္ဖူးတဲ့ တိမ္သား ထုႀကီးထဲမွာတင္ ကိုယ့္အနာဂတ္ကို ႐ုပ္လံုး ႂကြေစခဲ့ရတယ္။

ျပတ္ေရြ႕ေၾကာင္း(၁)
တကယ္တမ္း ကိုယ့္ဇာတိခ်က္ေႂကြ ေမြးရပ္ေျမကို ခြဲရင္း ျမင့္မားတဲ့ တကၠသိုလ္၀င္တန္း သင္ခန္းစာေတြကို ၾကမ္းတမ္း ခက္ခဲစြာ သင္ယူခဲ့ ရခ်ိန္မွာေတာ့ ကိုယ့္မ်က္ရည္ေတြ မခန္းႏုိင္ေတာ့ ဘူးေလ။ မေပ်ာ္ပိုက္တဲ့ ေနရပ္ဆီမွာ တစ္ခုတည္းေသာ ပန္းတိုင္ကိုသာ ရည္စူးၿပီး ၀မ္းနည္းျခင္း ဆိုတာကို အေငြ႔ ျပန္ေစခဲ့တယ္။

တီတီစီက အသားက်ၿပီး ခ်စ္ခင္ဖြယ္ ကိုယ့္သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ေ၀းရာဆီမွာ ဆန္႔က်င္ဘက္ေတြ မ်ားလြန္းတဲ့၊ ကိုယ္နဲ႔မကိုက္တဲ့ ေပတံေတြ ေထာင္ထားတဲ့ေနရပ္မွာ ကိုယ့္အသည္းေတြ တစ္လႊာခ်င္း အႏႊာ ခံေနရသလိုပဲ။ မိသားစုနဲ႔ ခြဲေနခဲ့ဖူးလို႔ ေနသားက်ၿပီ ျဖစ္တဲ့ ကိုယ္ဟာ ကိုယ္ျမတ္ႏုိးတဲ့ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို ထားရစ္ခဲ့ ရလိမ့္မယ္လို႔ အိပ္မက္ေတာင္ မမက္ခဲ့ဖူးဘူးေလ။

ကဲေလ...၊ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္ေန႔ရက္ ေတြဟာ အထီးက်န္ဆန္ လြန္းလွၿပီး ကိုယ္ရွာေဖြ ခ်င္တဲ့ ကိုယ့္ရဲ႕ေနာက္ထပ္ အိပ္မက္ေလးေတြ ရႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အလမ္း နည္းပါးတဲ့ ကမာၻ တစ္ခုမွာ ကိုယ္စိတ္ေရာ၊ လူေရာ ႏွစ္ျမႇဳပ္ပစ္ လိုက္ရတယ္။ ငယ္ငယ္ကတည္းက ခ်ည္ေႏွာင္ျခင္းကို မုန္းတဲ့ ကိုယ္က ေက်ာင္းက ခ်ည္ေႏွာင္တာ၊ က်ဴရွင္က ခ်ည္ေႏွာင္တာ၊ လူေတြက ခ်ည္ေႏွာင္တာ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ခ်ည္ေႏွာင္ မိတာစတဲ့ ခ်ည္ေႏွာင္ျခင္း ေတြကို လစ္ရင္ လစ္သလို ျဖတ္ေတာက္ ပစ္လိုက္တယ္။ အဲလိုမွ မဟုတ္ရင္ ကိုယ္ အသက္႐ွဴဖို႔ ေတာင္ မလြယ္ေလာက္ဘူးေလ။

အဲဒီ အရပ္မွာ ကိုယ့္ရဲ႔ ပထမဆံုး အိပ္မက္ႏြံထဲ မ႐ုန္းဆန္ဘဲ နစ္၀င္ မိခဲ့တယ္။ ဘယ္သူကမွ ဒါ ျဖစ္ကိုျဖစ္ရမယ္လို႔ တထစ္ခ် အမိန္႔ေတြ မေပးခဲ့သလို ကုိယ္ ငယ္စဥ္ကတည္းက ေရြးခ်ယ္ဖို႔ စနစ္တက် ပ်ဳိးေထာင္ ယူလာခဲ့ရတဲ့ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ေရစီးေၾကာင္း တစ္ခုဟာလည္း အဲဒီ အိပ္မက္ပဲ မဟုတ္လား။ ျမန္မာစာနဲ႔ သိပၸံကို ခ်စ္ၿပီး သခ်ၤာနဲ႔ ႐ူပမွာ အဂၢမဟာပ႑ိတ မစၥ ဖြတ္က်ားလို႔ ကိုယ့္ ဆရာႀကီးက သမုတ္လိုက္တဲ့ ကိုယ္ဟာ အမွန္ တကယ္ပဲ ကိုယ့္အိပ္မက္ရဲ႕ အနားသတ္ မ်ဥ္းနဲ႔ ကပ္လ်က္ေလး ေဘာင္၀င္ သြားခဲ့ရတယ္ေလ။

ဘယ္လိုပဲ ေျပာေျပာ ျပတ္ေရြ႔ ေၾကာင္းနံပါတ္ တစ္ေၾကာင့္ ကိုယ့္ဘ၀၊ ကိုယ့္အိပ္မက္၊ ကိုယ့္ အနာဂတ္ တစ္ခု ႐ုပ္လံုး ေပၚလာခဲ့တာကိုေတာ့ ကိုယ္ ၀န္ခံရမွာပါ။

ျပတ္ေရြ႕ေၾကာင္း(၂)
အဲဒီအရပ္မွာ ကိုယ္ ပထမဆံုးနဲ႔ ေနာက္ဆံုး ခ်စ္ျမတ္ႏိုးဖူးတဲ့ ေႏွာင္ႀကိဳးက ကိုယ့္ရဲ႕တကၠသိုလ္ ေပါ့။ မိုးတိမ္ေတြ မျပယ္လြင့္တတ္ခင္ေလးတင္ မွာပဲ အိပ္မက္ကမာၻထဲ ေျခဗလာနဲ႔ ေဖာ့ေလွ်ာက္ ေနလိုက္တယ္။ အဲဒီမွာတင္ ဖိနပ္မပါတဲ့ ကိုယ့္ ဖ၀ါးထဲ နက္နဲတဲ့ ဆူးဒဏ္ရာေတြ တရစပ္ခုတ္ ေျပးသြားခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က စၿပီး ေကာက္က်စ္ စဥ္းလဲတတ္တဲ့ ေျမေခြးေတြ အေၾကာင္း ခက္ခဲစြာ သေဘာ ေပါက္ခဲ့ရတယ္။ လူေတြဟာ ခ်ဳိေပါက္ မေနတတ္ဘူး ဆိုတာ ေသြးထြက္ေအာင္ကို မွန္ေနေတာ့တာေလ။

ဒဏ္ရာေတြ နက္ေနခ်ိန္မွာ ႏွလံုးသားကို ခလုတ္ တိုက္သြားဖူးတဲ့ အဆိပ္ျပင္းတဲ့ ဆူးတစ္ခု အေၾကာင္း ေျပာျပရဦးမယ္ေလ။ ကစားတယ္ ဆိုရင္ေတာင္ ကိုယ္က အတည္ ကစားတာပါကြယ္။ သံုးႏွစ္တာ စိုက္၀င္ဖူးတဲ့ ဆူးကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ဆြဲႏုတ္ပစ္ဖို႔ ႀကိဳးစားတာ မေအာင္ျမင္ခဲ့ျပန္ဘူး။ သူကိုယ္တိုင္ ကိုယ့္ႏွလံုးသားကေန ခုန္ထြက္သြား ခဲ့တာေလ။ ႏွလံုးသား ေဟာက္ပက္နဲ႔ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ကႀကိဳး ပ်က္သြားတဲ့ ကိုယ္ဒဏ္ရာေတြ ၾကား ထဲက ႐ုန္းထြက္ပစ္ဖို႔ လိုလိမ့္မယ္။ ျပတ္ေရြ႕ေၾကာင္းႏွစ္ဟာ ဒဏ္ရာထဲကမွ မနက္ျဖန္ အတြက္ စုတ္ခ်က္ေတြကို အသက္၀င္ ေစခဲ့တယ္ေလ။

ျပတ္ေရြ႕ေၾကာင္း(၃)
ကိုယ္က စာၾကမ္းပိုး မဟုတ္တဲ့ အျပင္ ေလာကအေၾကာင္း ေခါက္ထားရင္း ေဆးစာအုပ္ ပံုႀကီး ေတြထဲ ေခါင္းထိုး နစ္ေနတဲ့ စာၾကမ္းပိုး ဟူသမွ်ကို အလြန္ မုန္းသူေပါ့။ တစ္သက္လံုး ေျဖမဆံုးႏိုင္မယ့္ ကိုယ္တို႔ စာေမးပြဲေတြ အတြက္မ်ား သူတို႔မို႔ ေခါင္းမီးေတာက္ ခံတယ္။ ဒါေၾကာင့္ေက်ာင္းရဲ႕စာၾကည့္ တိုက္ထဲမွာ ေဆးစာအုပ္ ထူႀကီးေတြ ကိုယ္ ဖတ္မေနခဲ့ဘူး။ မွတ္မွတ္ရရ ေက်ာင္းငါးႏွစ္ သင္တန္းမွာ စာၾကည့္တိုက္ကို ေရာက္ဖူးတာ သံုးခါတည္းရယ္။

လူတကာေတြ တကၠသိုလ္ ဆိုတာႀကီးကို ေန႔စဥ္နဲ႔ အမွ် ျဖတ္သန္း ေနၾကခ်ိန္ ကိုယ္ကေတာ့ ေက်ာင္းေခၚခ်ိန္ ျပည့္ဖို႔အတြက္နဲ႔ေတာ့ အတန္းထဲ သြားမထိုင္ တတ္ခဲ့ဘူး။ ေက်ာင္းပ်က္ေလ့ ရွိသလို ေက်ာင္းတက္ၿပီ ဆိုရင္လည္း ကိုယ့္အာ႐ံုက သင္ခန္းစာထဲမွာသာ အခိုင္အမာ ေက်ာက္ခ် ထားတတ္တယ္။ ညဥ့္နက္ေအာင္ ၀တၳဳ ထိုင္ေရးရတဲ့ ကိုယ္ဟာ မနက္ပိုင္းေတြဆို ေနာက္က်ေနတဲ့ နာရီ လက္တံေတြကိုသာ ဖက္တြယ္ခဲ့ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူမ်ားေတြထက္ ကိုယ္သာတဲ့ တစ္ခ်က္က ကိုယ္အရမ္း ၀ါသနာပါတဲ့ ေက်ာင္းမွာ ကိုယ့္ရင္ခုန္ သံေတြကို လံုးလံုးလ်ားလ်ား ႏွစ္ျမႇဳပ္ ထားႏိုင္ခဲ့တယ္။

၀တၳဳနဲ႔ ကဗ်ာေတြ ထိုင္ေရးေနေပမယ့္ စာက်က္ မပ်က္ခဲ့သလို စာၾကမ္းပိုးေလာက္ ဟိုက္ပါ မက်ခဲ့တဲ့ ကိုယ္ဟာ ဒုတိယ ႏွစ္ကေန ေနာက္ဆံုး ႏွစ္အထိ ႏွစ္စဥ္ဂုဏ္ထူး အေခၚ ခံခဲ့ရတယ္ေလ။ ကိုယ္တို႔ ေက်ာင္းမွာ ဂုဏ္ထူးရဖို႔ မေျပာနဲ႔၊ ေအာင္ဖို႔ေတာင္ မနည္း ႀကိဳးစားၾကရတာ။ ဒါေပမဲ့လည္း ကိုယ္အရမ္း မုန္းတဲ့ သခ်ၤာနဲ႔ ႐ူပေဗဒ ရွိတဲ့ ပထမ ႏွစ္မွာ ဘာဂုဏ္ထူးမွ မပါခဲ့ဘူး။ ပထမႏွစ္မွာ ကိုယ့္ရင္ခုန္သံက ဂစ္တာထဲမွာသာ ရွိတာေလ။

ခရမ္းနဲ႔ အနက္ေရာင္ ေရာေဖာက္ထားတဲ့ အိုးလွလွနဲ႔ ဂစ္တာေလးကို ၀ယ္မိခဲ့စဥ္ကဆို ကိုယ့္အေမက ကိုယ့္ကို အထင္ကို မႀကီးေတာ့ဘူး။ ဘာလုပ္လုပ္ အျပစ္ ျမင္ခဲ့သလို ဂစ္တာ တီးခါစက ထြက္တဲ့ ကႀကိဳးကေၾကာင္ အသံေတြက အေမတို႔ကို ႏွိပ္စက္သလို ျဖစ္ေနေတာ့တာကိုး။ ဂစ္တာတီး တတ္သြားတဲ့ တစ္ေန႔မွာေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕မိသားစုနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ လက္ခံသြား ခဲ့တယ္ေလ။ မိန္းကေလး ဆိုေပမယ့္ ဘာမဆို ေယာက်္ားေတြနဲ႔ အတူ ရင္ေပါင္ တန္းႏိုင္ရမွာပဲ မဟုတ္လား။

အဲဒီ ဂစ္တာေလးေၾကာင့္ ကိုယ့္ေန႔ရက္ေတြကို သံစဥ္ေတြနဲ႔ သြန္းဆစ္ လိုက္ရတယ္ဆို မမွားေလာက္ဘူး ထင္ရဲ႕။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ခ်ည္ေႏွာင္ျခင္း ေတြကေန အျမဲ ႐ုန္းထြက္ေနတတ္တဲ့ ကိုယ္ဟာ ႏွစ္စဥ္ ေက်ာင္းေခၚခ်ိန္ မျပည့္တဲ့ အထဲ ညပ္ပါသြားတတ္ျပန္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ကလက္စ္၀ါ့ခ္ေတြ ေကာင္းေနလို႔ ဆိုးဆိုးရြားရြား မျဖစ္ခဲ့ဘူးေလ။ အိပ္မက္ေတြ မ်ားလြန္းတဲ့ ကိုယ္ဟာ အခ်ိန္ေတြကို လိုရင္လိုသလို ဖဲ့ဖဲ့ ကိုက္ပစ္ခဲ့ရတာပဲ။ မိန္းကေလး တန္မဲ့ ေက်ာင္းေခၚခ်ိန္ မျပည့္ဘူး ေျပာေျပာ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ဂုဏ္ထူး တစ္လံုးေလာက္ အနည္းဆံုး ထြက္သြားတာ မဟုတ္လား။ ဒက္ဖေနရွင္း ဟူသမွ်ကေန ကင္းလြတ္ခြင့္ ေပးခဲ့တဲ့ ျပတ္ေရြ႕ေၾကာင္း နံပါတ္သံုးကိုေတာ့ ကိုယ့္မန္မိုရီကေန ဘယ္ေတာ့မွ ထုတ္ပစ္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။

ျပတ္ေရြ႕ေၾကာင္း(၄)
ကိုယ့္ဆုေတာင္းေတြ ငါးႏွစ္ၾကာမွ ျပည့္သြားတယ္။ ရန္ကုန္ေျမကို ျပန္လည္ ေျခခ်ႏိုင္ခဲ့ၿပီ။ အဲဒီေတာ့မွ ငါးႏွစ္တာ သိမ္းဆည္း ထားသမွ် မ်က္ရည္ေတြ၊ ေနာင္တေတြကို အင္းလ်ားကန္ထဲ သြားသြန္ပစ္လိုက္တယ္။ ေပါ့ပါး လန္းဆန္းသြားလိုက္တာ...။
အဲဒီေတာ့မွ ကိုယ့္ရဲ႔ မေတာက္တေခါက္ ေပတိေပကတ္ အေတြးအေခၚနဲ႔ စီရင္ထားတဲ့၀တၳဳတိုေတြ၊ ကဗ်ာေတြကို မဂၢဇင္း တိုက္ေတြဆီပို႔၊ လစဥ္ေမွ်ာ္လင့္ ေစာင့္စားရင္းနဲ႔မွ ကိုယ့္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကို ပထမဆံုး လက္ယပ္ေခၚလိုက္ တဲ့ teen ေၾကာင့္ ကိုယ့္တိမ္တိုက္ေတြ မၿပိဳကြဲေတာ့ပါဘူး။

တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ကိုယ္ဟာ ေက်ာင္းစာမွာလည္း ထိပ္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳး စား၊ တစ္ဖက္မွာေတာ့ ကိုယ့္၀ါသနာ ပ်ဳိးခင္းျဖစ္တဲ့ စာေရးဆရာမ ဘ၀ကို ႐ုပ္လံုးေပၚေအာင္ ထုဆစ္ ေနရဆဲေပါ့။ နားၾကပ္တစ္ဖက္၊ ကေလာင္တစ္ဖက္နဲ႔ ရွိေနတုန္း ၀ုန္းဆို ေပါက္ကြဲသြားတဲ့ တိမ္တိုက္တစ္လံုး ရွိေသးရဲ႕။ အဲေတာ့မွ ကိုယ့္ေသြးေၾကာထဲမွာ ရွိေနတာ ဂီတပါလားလို႔ အလန္႔တၾကား သိရွိ သြားတယ္ေလ။ ဟုတ္တယ္၊ ဂစ္တာကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးခဲ့တာ ဂီတေၾကာင့္ပဲ မဟုတ္လား။ ခက္တာက ကိုယ္က အဆိုေတာ္ႀကီး ျဖစ္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ သီခ်င္းနဲ႔ သံစဥ္ထဲ မွာ စိတ္ရွိလက္ရွိ ရြက္လႊင့္ ေနခ်င္တာဆိုတာ တေရးေရး သေဘာေပါက္ လာရ တယ္။ ငယ္စဥ္ကတည္းက စိန္ေခၚမႈေတြနဲ႔သာ အသားက် ေပ်ာ္ရႊင္ခ်င္တဲ့ ကိုယ္ဟာ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္ ထိပ္တိုက္ တိုးလာသမွ် ၿပိဳင္ပြဲတိုင္းကို ၀င္ၿပိဳင္ လိုက္တာခ်ည္း။ ႐ႈံးတာမ်ားေပမယ့္ ႐ႈံးရတဲ့ ခပ္ခါးခါး အရသာကိုက ကိုယ့္ အတြက္ အႏွစ္သာရ တစ္ခုေပါ့။ ဘာမွမဟုတ္ဘဲ အိမ္ထဲမွာသာ ၀ါးလံုးေခါင္းထဲ လသာ ေနလို႔မွ မရဘဲေလ။ ယွဥ္ၿပိဳင္ျခင္းေတြကသာ ေအာင္ျမင္မႈကိုေမြးဖြား ႏိုင္မွာလို႔ တထစ္ခ် ယံုၾကည္ ထားခဲ့တယ္။

ကံေကာင္းတာ တစ္ခုက ၀တၳဳ ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ တစ္ပုဒ္ဆို ဆိုသေလာက္ အေရြးခ်ယ္ ခံရတယ္။ ကံဆိုးတာက သီခ်င္းဆို ၿပိဳင္ပြဲမွာ ႏိုင္လိုက္၊ ႐ႈံးလိုက္။ ႏိုင္ရင္လည္း စနစ္တက် ေပ်ာ္ရႊင္တတ္သလို ႐ႈံးတိုင္းလည္း ႏွစ္ၿပီး ခံစားပစ္ လိုက္တယ္။ ဘ၀မွာ ခံစားခ်က္ ပီျပင္မွ လူပီသတာ မဟုတ္လား။ အံု႔ပုန္း လုပ္လြန္းၿပီး အရာရာ မပြင့္လင္းတတ္တဲ့ အ႐ႈံးသမားထဲမွာ ကိုယ္မပါဘူး။ ကိုယ္က အေကာင္းဆံုး အ႐ႈံးသမား ျဖစ္ခ်င္သူပါ။

ဂီတကို အ႐ူးအမူး ဖက္တြယ္ထားတာ မဟုတ္တာေတာင္ Level တက္သြားေတာ့မွ ႐ုတ္တရက္ အက်နာစြာ ျပဳတ္သြားတဲ့ ကိုယ့္အတြက္ ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္ အေပါင္းက ပညတ္ ေနၾကတုန္းပဲ။ “ဒီလို ျပဳတ္တာေတာင္ စိတ္မကုန္ ေသးဘူးလား သမီးရယ္။ လက္ေလွ်ာ့လိုက္ပါေတာ့” ဆိုတာေတြက ေရေပၚမွာ အ႐ုပ္ ေရးေနတာနဲ႔ အတူတူပဲေလ။ ကိုယ့္ၿပိဳင္ပြဲက ေလာေလာဆယ္ ျမန္မာျပည္မွာ တကယ့္ ပေရာ္ ဖက္ရွင္နယ္ေတြကို ေမြးထုတ္ ေပးေနတဲ့ ပြဲကိုး။

ပိုင္ဆိုင္ဖို႔ ခက္ခဲလြန္းလို႔ မရမက မွီတြယ္ ေနရင္းကိုက ေဘးစကားေတြေၾကာင့္ ပိုၿပီး ႐ုန္းကန္ရေလ ပိုၿပီး ပိုင္ဆိုင္ခ်င္ေလပဲ။ ကိုယ္နစ္ေနတာ ႐ုန္းေလ ျမဳပ္ေလဆိုတဲ့ ႏြံအိုင္ႀကီးဆိုတာ သူတို႔ကို ေျပာျပေနဖို႔ မလိုေတာ့ပါဘူး။ အေဖနဲ႔ အေမရဲ႕ စိတ္မသက္သာ မ်က္ႏွာေတြကိုၾကည့္ၿပီး စိတ္လည္း ညစ္ရသလို ရယ္လည္း ရယ္ခ်င္မိတယ္။ ကိုယ့္ကို ခ်စ္လြန္းလို႔သာ လံုးလံုးႀကီး မပိတ္ပင္ဘူး ဆိုေပမယ့္ ဆရာ၀န္ ဘ၀ကို စြန္႔လႊတ္လိုက္မွာ သူတို႔ေတြ ေတြးေၾကာက္ ေနမိျပန္ရဲ႕။

“ဒီေန႔ ဘယ္ကိုသြားလဲ သမီး”

“မဂၢဇင္းတိုက္၊ စာအုပ္ဆိုင္”

အဲသလိုဆို ၾကည္ႏူးႏွစ္သိမ့္ ေနၾကေပမယ့္ “ဆရာ့ဆီ သီခ်င္း သြားက်င့္တာ” ဆိုရင္ျဖင့္ “အဓိပၸာယ္ မရွိဘူး”ဒါမွမဟုတ္ “ေတာက္”။ အင္း...တစ္ခုခုကေတာ့ ကိိုယ့္ဆီ တိုက္႐ိုက္လြင့္စဥ္ လာတတ္တာပဲ။ ဒါေတာင္ ေက်ာင္းမွာ ႏွစ္စဥ္ ဂုဏ္ထူး အေခၚခံရတာ မေက်နပ္ႏိုင္ၾကဘူးလားလို႔ တစ္ခါတစ္ရံ ရင္နာနာနဲ႔ ေတြးမိတတ္ခဲ့တယ္။

ကိုယ့္ရဲ႕၀ါသနာ၊ ကိုယ့္ရဲ႕အိပ္မက္ေတြကို ခ်ည္ေႏွာင္ဖို႔ ႀကိဳးစားတဲ့ ႀကိဳး မွန္သမွ် ျဖတ္ပစ္ႏိုင္ရမွာ မဟုတ္လား။ ကေလာင္၊ မိုက္ခ႐ိုဖုန္း၊ နားၾကပ္္ သံုးခုကမွ တစ္ခုတည္း ႀကိဳက္ရာေရြး ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္လူနာေတြကို ေက်ာခိုင္းလို႔ ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဆရာ၀န္ ဘ၀မွာ စာလံုး၀ မေရးရ၊ သီခ်င္းလံုး၀ မဆိုရသာဆို ကိုယ္ သီလရွင္ပဲ ၀တ္ပစ္လိုက္ေတာ့မယ္။

ျပတ္ေရြ႕ေၾကာင္း(၅)
ေနာက္ဆံုးႏွစ္ အပိုင္း(ခ)။ ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ အတြက္ အေရးႀကီးဆံုး အခန္း က႑မွာေတာ့ ကိုယ္ ေဆး႐ံုကို မပ်က္ကြက္သေလာက္ တက္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ေက်ာင္းက မြန္းက်ပ္ၿပီး ေဆး႐ံုမွာက လူနာေတြရဲ႕အေငြ႔ အသက္ေတြနဲ႔ လက္ေတြ႔ ဆန္ေနတယ္ေလ။ ခ်ည္ေႏွာင္ျခင္းေတြကို မုန္းလို႔ က်ဴရွင္ေတြဆိုတာ စိတ္ကူးထဲေတာင္ မရွိဘူး။ က်ဴရွင္မ်ားစြာကို ေစ်းႀကီးေပးၿပီး တိုးေ၀ွ႔ တက္ေနၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြကို အံ့ၾသရသလို သူတို႔ကလည္း ကိုယ့္ကို အံ့ၾသရတယ္။

အားေနတဲ့ အခ်ိန္ေတြ အတြက္ သီခ်င္းတိုက္လိုက္၊ ၀တၳဳ ေရးလိုက္ေပါ့။ သည္ၾကားထဲမွာ ကိုယ့္ရဲ႕ေနာက္ထပ္အိပ္မက္တစ္ခု၊ “ပါရီ”ေလ။ အေဖ့ေၾကာင့္ ျပင္သစ္ေတြ အေၾကာင္း စိတ္၀င္စား ခဲ့ရသလို ကိုယ့္အႀကိဳက္ဆံုး စာေရး ဆရာမ ဂ်ဴးေၾကာင့္ပါ ျပင္သစ္စာကို မရရေအာင္ သင္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ သူမ်ားေတြ ေက်ာင္းစာနဲ႔ လံုးပန္း ေနရခ်ိန္ ကိုယ္ကေတာ့ ျပင္သစ္ ယဥ္ေက်းမႈ ဌာနမွာ ကိုယ့္အနာဂတ္ ကို ပံုေဖာ္္ ေနလိုက္တယ္။

ကိုယ့္ဘ၀ရဲ႔ အလႊမ္းမိုးဆံုး အမ်ဳိးသမီးထဲမွာ အဘြားၿပီးရင္ ဂ်ဴးက ထိပ္ဆံုးကပါ။ ျပင္သစ္ ရနံ႔သင္းတဲ့ သူမရဲ႕စာေပကို ကိုယ္ျမတ္ႏိုးတယ္။ လူတိုင္း ခ်ဥ္းကပ္လို႔ မလြယ္တဲ့ ေကာက္ေကြ႔ၿပီး ပညာပါတဲ့ သူမ အေရးအသားကို ကိုယ္ ခံုမင္တယ္။ အမ်ားတကာ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အမ်ဳိး သမီး တစ္ေယာက္ရဲ႕စံခ်ိန္ကိုေတာင္ ေက်ာ္သြားတဲ့ သူမ စိတ္ဓာတ္ကို ကိုယ္ ေလးစားရတယ္။

အဲသလို ဂ်ဴးခေရဇီ ဆိုတာ သိလို႔ ကိုယ့္သူ ငယ္ခ်င္းေတြေတာင္ အံ့ၾသရတယ္ေလ။ စာေရး သူ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီမွာ ကိုယ့္ကို အလႊမ္းမိုးဆံုး စာေရးဆရာရဲ႕အေငြ႔အသက္ေတာ့ ရွိေနမွာ အမွန္ပဲ။ ကိုယ္က ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ေတြကို ဂစ္တာ တစ္လက္နဲ႔ ရွာေဖြသူျဖစ္သလို ကိုယ့္ရဲ႕၀တၳဳေတြကိုလည္း လိပ္ျပာသန္႔တဲ့ ကိုယ္ပိုင္ တိမ္တိုက္ေတြ အျဖစ္သာ ဖန္တီးခ်င္သူပါ။ ကိုယ္ပိုင္ တိမ္တိုက္ေတြဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ မၿပိဳကြဲတတ္ဘူးေလ။

ေဒါင္ဒင္လား၊ ဒင္ေဒါင္လား၊ နာရီသံေတြကို ခြဲျခားလို႔ရၿပီ။ ခုေတာ့ ကိုယ္ဆုပ္ကိုင္ ထားတဲ့ အရာဟာ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း ဆိုတာကိုေတာ့ ခြဲျခား သိခဲ့ၿပီ။ ျပတင္းေပါက္ကေန တိမ္တိုက္ေတြကို လွမ္းမွ်ားမိတယ္။ သူတို႔ အလိုက္သင့္ေလး ပါလာတတ္ ခဲ့ၿပီ။ တိမ္နဲ႔ကိုယ္ဟာ စိန္ေျပးတမ္း ကစားေနမိ တုန္းပဲ။ ဒက္ဖေနးရွင္းေတြ ကင္းလြတ္ေနတဲ့တိမ္ တိုက္ေတြလို ေမ်ာလြင့္ခ်င္ရဲ႕။ တိမ္ေတြနဲ႔ အတူ ကိုယ္တို႔ အိပ္မက္ေတြ စိတ္ရွိလက္ရွိ မက္လိုက္စမ္း ပါေလ့။ အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးစားခြင့္၊ ေမွ်ာ္လင့္ခြင့္ေတြ ရွိေနသေရြ႔ ကိုယ္ပိုင္ တိမ္တိုက္ေတြ ေ၀းလြင့္ မသြားဘူး။ မနက္ျဖန္မွာေတာ့ အဲဒီတိမ္တိုက္ေတြကေန ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ေတြ ေပါက္ကြဲ ထြက္အန္ လာလိမ့္မယ္။    
လင္းစက္ႏြယ္
(Teen မဂၢဇင္း၊မတ္လ ၂၀၁၁)

No comments:

Post a Comment